Gent VNG al Facebook

Twitter VNG

diumenge, 6 de març del 2011

Reflexions Vilanovines a la xarxa

Des de sempre he estat de Vilanova i la Geltrú, i com a totes les ciutats, et mous per l'entorn i també gaudeixes de les poblacions del costat: Vilafranca, el Vendrell i Sitges, per posar un exemple.
Sitges és un pol d'atracció del turisme internacional europeu a banda de la reconeguda fama gay-friendly, la qual també atrau a persones de tot el món.Però tòpics populars a banda...Em pregunto què té Sitges per "tapar" o "anular" (evidentment sense intenció dubto que les institucions Sitgetanes decideixin trepitjar a la resta de la comarca) la resta de la vegueria, zona o similar.Preguntem-nos què és exactament la fòrmula de l'èxit de Sitges, no només per felicitar-los, tenen un gran atractiu que no es paga amb diners, mentre la resta de comarca va entaforant els seus diners de promoció económica en un pou quasi sense fons,sinó per saber quines lliçons podem aprendre, quins atractius pot potenciar una ciutat com Vilanova i la Geltrú, no per assemblar-se a la ciutat del costat, sinó per aconseguir uns resultats turístics que li vagin a la zaga i es converteixin en un tirant económic.

Analitzem les dades: Segons Viquipèdia:

Vilanova i la Geltrú:Pressupost     66.867.656,00 € (2007),Superfície     33,99 km²,Població (2010[1])  • Densitat 66.532 hab. / 1.957,4 hab/km²
Sitges:Pressupost     55.703.745,00 € (2007),Superfície     43,85 km²,Població (2010[1])  • Densitat     28.130 hab.641,51 hab/km²

Aquestes dades a priori haurien de ser positives en favor de Vilanova, en tenir més habitants i ser més gran la ciutat (la majoria del territori municipal de Sitges forma part del Parc Natural del Garraf.Clar que si dividim el pressupost. Vilanova i la Geltrú dedica a cada habitant 1005€ euros i Sitges per contra 1980€, aquí ja podem començar a arreglar coses.

ANIREM PUBLICANT DADES SEGONS LES ANEM ANALITZANT

Totes aquestes reflexions surten enmig del #carnavalvng i #carnavalsitges.Resulta que mentre un es converteix en Trending Topic Català (seguint les estadístiques de Twit.cat), amb esforç i sobretot intervenció de la gent de la pròpia Vilanova i la Geltrú ,el nom de la ciutat del costat es converteix en trending topic de la ciutat de Barcelona sense despentinar-se (segons Trendsmap.com).Què fa que una ciutat la seva fama li funcioni sola?
PD: Mentre l'emissió per internet de les Comparses de Canal Blau i Maricel TV ha estat vista simultàniament per puntes de 25 persones, la de la Rua de la Disbauxa ha estat vist per puntes de 150 persones simultàniament.

#pinterestvng

Youtube